Samtal

Behöver du en samtalskontakt?
Vi går alla igenom saker i livet när vi behöver någon att bolla våra tankar med och be tillsammans med. Ofta gör vi detta med människor i känner i vår vardag men ibland kan vi behöva någon utifrån. Vi kan också gå igenom perioder där vi faktiskt inte har någon vi kan tala med. Det kan gälla saker som vi är i just nu eller saker som hänt som vi har svårt att hantera eller förstå.

Du är alltid välkommen att kontakta oss i Nya Centrumkyrkan för samtal. Vi har flera här som har erfarenhet av olika sorters samtal.

Du är inte till besvär - utan tvärtom viktig!
Jag har lagt märke till att många människor känner att det inte vill vara till besvär och istället bär man sina bekymmer på egen hand. Bibeln säger att vi skall bära varandras bördor. Du är absolut inte till besvär, utan vi finns till för varandra!

Och naturligtvis, även om du inte tillhör församlingen får du gärna höra av dig!

Niklas Lorentzon
niklas.lorentzon@gmail.com