Välkommen till kyrkan!

Vår lokal ligger på Portvägen 5 i Höör. Dit är du alltid välkommen för gudstjänster och andra samlingar. Vi gör vårt bästa för att du som nya skall känna dig välkommen och bekväm.

Gudstjänsten brukar bestå av sång, som vi kallar för lovsång. Det är ofta sånger som är direkt riktade till Gud, som kärlekssånger. Texten på sångerna ser du på väggen och om du känner för det kan du sjunga med annars kan du bara finnas med och njuta av atmosfären.

Du får också lyssna till en predikan, som vill uppmuntra dig och ge dig kraft inför veckan.

Ofta avslutar vi gudstjänsten med att be för den som önskar. Har du något behov är du välkommen att få förbön.

Vi avslutar gudstjänsten med en enkel fika som kyrkan bjuder på. I gudstjänsten tar vi upp en frivillig gåva. Du som gäst skall alltid känna dig helt fri om du vill vara med och ge en gåva eller ej. Det finns ingen förväntan att du skall göra det.

Nya Centrumkyrkan är mycket mer än en lokal. Kyrkan är framför allt gemenskap mellan människor, därför prioriterar vi det sociala i församlingen.