Medlemskap

Under några år har det varit lite otydligt vilka som varit medlemmar i församlingen och vilka som endast finns med i vår gästlista. För att kunna bygga en församling långsiktigt, där vi tillsammans tar ett ansvar för framtiden vill vi göra detta något tydligare.

Vilka är medlemmar i Nya Centrumkyrkan?
Medlemskapet grundas på två förutsättningar:
1. Ett personligt trosförhållande till Jesus Kristus.
2. En uttryckt önskan om att vilja bli medlem i församlingen. Denna önskan behöver grunda sig i en vilja att stå tillsammans med och överlåta sig till församlingens gemenskap, vision, lära och ledarskap.

Ser du dig som medlem i Nya Centrumkyrkan? Härligt!Ta gärna kontakt med Niklas eller någon annan av ledarna i kyrkan så att vi får sitta ner och höra dina idéer och vad du skulle vilja både bidra med och ha stöd i. Låt oss bygga församlingen tillsammans!

Är du gäst i Nya Centrumkyrkan? Då är du varmt välkommen att signa upp dig på vår gästlista så att vi kan hålla kontakten! Klicka här för mer info!

Är du ny hos oss?
Om du funderar på att göra Nya Centrumkyrkan till ditt andliga hemma så rekommenderar vi att du tar några månader på dig att lära känna oss och hitta din plats i gemenskapen. Du är så välkommen! Var inte rädd för att ställa dina frågor och funderingar. Vi hjälper dig så gärna! När du har fått en bra bild av församlingen så sätter vi oss ner och har ett samtal. Vi ser fram emot att lära känna alla nya människor som Jesus på olika sätt håller på att foga till vår församling.